Review af min digtsamling #1 Sissi Andersen

Review af min digtsamling:

Sissi Andersen

27154273

Jeg jubler i disse dage, for udover at have udgivet min digtsamling “In my darkest hours”, som jeg er meget stolt af, så begynder anmeldelser og reviews lige så stille at trille ind. Jeg vil dele dette review med jer. Min veninde, Sissi Andersen studerer dansk på kandidaten, har et tilvalg i Litteraturvidenskab og er skribent på anmeldersiden Bookeater.dk. Og udover at være min veninde, så er hun objektiv og utrolig velformuleret i sit sprog. Jeg takker meget for de søde ord!

Læs min digtsamling her

Følg Sissis læseoplevelser her

Sissi Andersens review kan I læse her:

4 stjerner

Waiting for the sunset to appear/ Darkness is my long lost friend/ Oh how I’ve missed you/ How I’ve missed the secrets that we hide/ Those we share together

Jeg læser sjældent digte, som ikke er knyttet til mit studie, så min erfaring med dette er ikke så stor. Digte siger mig desuden sjældent noget i deres fulde længde. Oftest er det et enkelt vers eller et par, som rammer mig. Min anmeldelse tager udgangspunkt i om digtene eller noget ved dem, rammer mig. Digtene i samlingen her er korte og består ofte kun af en strofe, hvilket jeg godt kan lide. Det gør det nemmere at overkomme og forholde sig til dem. Desuden har samlingen en tilpas størrelse, så igen er den overkommelig. Det er nemt at se, at Eva Lucia er influeret af før-modernistiske digtere. Det er den ældre poesi, som har givet inspiration, og derfor gøres der brug af klassiske symboler. Sproget viser også denne inspiration: det er poetisk og forsøger ikke at udfordre de klassiske konventioner omkring poesi. For en som mig, der hellere læser poesi fra 1900-hundredtallet end fra min samtid, er dette et plus. Det skal dog ikke forstås sådan, at Eva Lucia blot gentager noget allerede sagt. Hun har sin egen stil og måde at formidle sit tema. Jeg kan godt lide, at hun benytter talermåder. Det giver digtene andre referencer og gør dem derved dybere. Jeg kan helt sikkert anbefale samlingen og ser frem til mere fra forfatteren. Jeg vil gerne se, hvad hun mere kan inden for genren, for jeg tror der er endnu mere at hente.

“either way” er et af mine yndlings. Form og stil tiltaler mig: det er simpelt, men stærkt (prøv at sige det højt). Jeg fornemmer noget under digtets ord; en form for erkendelse.
– Og”i was here” er intet mindre end smuk!

The ivory is already gone