Skæbnens kald (Dæmonherskerens arving #2)

Skæbnens kald (Dæmonherskerens arving #2) af Haidi Wigger Klaris

a (6).JPG

3-stars

Så fik jeg læst ”Skæbnens kald” er anden del af trilogien ”Dæmonherskerens arving”. Jeg var ret vild med 1’eren og glædede mig derfor meget til at læse videre, og få svar på nogle af de spørgsmål, som var ubesvarede for første bog. Første bog (”Skyggernes Bog”) var rigtig spændende og bød på en ægte cliffhanger, så jeg lige var ved at dø lidt af spænding.

I ”Skæbnens kald” vågner Ally op i skovbunden efter det store opgør, og der er så mange spørgsmål, der spøger i hendes erindring: Hvad skete der? Hvor er hendes venner? Hvad vil der ske? Og samtidig er der nogle helt specifikke valg, som Ally bliver nødt til at træffe. Hun står midt i et kæmpe dilemma, og det er nu op til hende at finde ud af om hun skal bryde med sin sociale arv eller om hun skal gå sine egne veje.

Et lille minus ved læsningen var dog, at det føltes som en typisk 2’er, som skal lede videre til den endelige slutning og fuldstgørelse i 3’eren, hvilket jeg er ked af at påpege, MEN dog skal det siges, at jeg stadig virkelig nyder læsningen. Haidi Wigger Klaris har i den grad skabt et spændende univers, hvor der altid er noget på spil og onde kræfter som lurer i skyggerne. Forfatteren er god til at skabe spænding og intensitet, samtidig med at universet er meget visuelt, som gør det spændende at dykke ned i.

Nu er problemet blot, at jeg bliver nødt til at vente ufattelig længe, før at jeg kan få lov til at læse 3’eren… Overlever jeg mon?! Kan jo næsten ikke vente.

One thought on “Skæbnens kald (Dæmonherskerens arving #2)

Leave a Reply

