Opkald fra en engel af Guillaume Musso

foto 2 (3).JPG

*Reklame* – Titel: Opkald fra en engel – Forfatter: Guillaume Musso – Forlag: Lindhardt & Ringhof – Anmeldereksemplar fra Lindhardt & Ringhof

★★★☆☆

”Opkald fra en engel” er skrevet af Guillaume Musso. Han har skrevet utallige, men dette er hans første bog på dansk. Jeg vil starte ud med at sige, at jeg havde forventet noget helt andet af denne roman. Og ja, det er ofte farligt at have forventninger! JEG VED DET.

Vi introduceres til to karakterer, som mødes og deres historier vikles ind i hinanden grundet forbyttede iphones. Allerede her begynder mystikken, og det som jeg håbede på ville blive en rigtig smuk kærlighedsroman, hvor man ville få rig mulighed for at reflektere over livet, kærligheden, ”hvad nu hvis”-situationer og forelskelse, var slet ikke en kærlighedsroman. Dette er også helt ok, men det blev godt nok noget af en anden læseoplevelse. Det er rent faktisk på kanten til at være thriller-drama-action.

Guillaume Musso er en interessant forfatter, som virkelig formår at tryllebinde sin læser. Der er masser af action fra tidligt i romanen og man bladrer ivrigt videre. Her fungerer det rigtigt godt, at der konstant skiftes synsvinkel fra de to hovedpersoner. Jeg vil ikke afsløre det hele, men der er blandt andet et mord, som efterforskes, og på et eller andet punkt bindes de hovedpersoner sammen grundet dette.

”Fra da af var de ikke længere alene”.

Karaktererne har begge interessante historier og jeg nød at udforske deres fortid og tanker om livet. Vi følger livet fra den forhenværende kok, Jonathan, som bor i San Francisco og Madeleine som har en blomsterforretning i Paris. Jeg synes helt sikkert, at ideen var super god og det er helt klart, at de sammen finder ind til dele af sig selv, som de ikke troede at de rummede. Man kommer ind på livet af dem og følger deres udvikling, men også kun lige akkurat. Det føles som om de stadig er en smule flade. Der er noget, som holdes skjult for os, som gør det svært at komme helt tæt på, hvilket jeg ellers er vild med i et broget persongalleri.

Det var en interessant historie. Til tider lidt for langtrukken, men jeg nød karakterernes udvikling samt den sanselige stemning i både Paris, New York, San Francisco og England.

One thought on “Opkald fra en engel af Guillaume Musso

Leave a Reply

