Familien Fab

Familien Fab af Gunnar Wille

a (1).JPG

4 stars

Det skal siges som det allerførste, at Gunnar Wille er en fantastisk børnebogsforfatter…

Han har været én af dem, som jeg husker tydeligst fra min barndom. Jeg lånte ved et (stort!) held lyttebåndene om “Magiske Mads”, da jeg var 6-7 år gammel og nød det i fulde drag. Senere hen begyndte jeg at lytte/læse flere af hans andre klassiskere – og hvor er det noget, som jeg aldrig vil glemme, som jeg er helt sikker på vil gå i arv til mine egne børn (og børnebørn).

Gunnar Wille har på de kedeligste dage fået mig til at smile, få mig til at dø af grin og give mig følelsen af at måtte høre det samme sted på lyttebåndet for 17. gang og stadig grine lige så højt.
Dog er lyttebåndene jo en smule anderledes end at læse hans bøger. Jeg foretrækker helt klar lyttebåndene, fordi Gunnar Wille er en alletiders fortæller, hans selvlavede lydeffekter er morsomme og man får altid et smil på læben.

Denne bog om “Familien Fab” er en hyggelig fortælling om en familie, hvor rollerne er byttet rundt, så moderen er den, som bygger huse og faderen laver mad og vasker op. Desuden er der et talende fjernsyn, en uhøflig busk og en altædende sofa, som hurtigt bliver en stor del af familien.
Gunnar Wille introducerer altid læseren og lytteren for en skør historie om en anderledes type familie, hvor hver karakter har noget at byde på.
Kan kun anbefale at læse Gunnar Willes bøger eller lytte til historien blive fortalt på lyttebånd.

Gunnar Wille er en forfatter, som ethvert barn (og barnlig voksen-sjæl) skal kende til!

One thought on “Familien Fab

Leave a Reply

