Den anden stjerne af Alyssa B. Sheinmel

sz (5).JPG

Titel: Den anden stjerne – Forfatter: Alyssa B. Sheinmel – Forlag: Alvilda

★★★★☆

”Den anden stjerne” af Alyssa B. Sheinmel rørte mig virkelig. Hele vejen igennem læsningen var jeg hooked, og jeg synes at udarbejdelsen og formidlingen af denne moderne Peter Pan-fortælling virkelig levede op til de ellers svære krav. Ingen tvivl om at det kan være svært at genfortælle en elsket og populær historie til et andet og lidt ældre læsepublikum, og samtidig med at historien moderniseres til året 2014. Men Alyssa B. Sheinmel slipper helt sikkert afsted med det!

Jeg købte bogen og læste den nærmest i et ryk. Den var så fængende og det var så utrolig nemt at sætte sig ind i hovedpersonens tanker og følelser. Særligt denne følelse af sorg og længsel efter sine forsvundne brødre gør, at man bliver utrolig rørt, hvis man selv har prøvet at miste én, som man stod nær.

Jeg var bange for at romanen ville blive for moderne. Plottet indeholder den moderne unges tilværelse med druk, stoffer og en uendelig selvrealisering. Så er spørgsmålet blot om denne følelse af at høre til befinder sig ved ”den anden stjerne”? Hvem ved? Jeg vil lade vær med at afsløre for meget om hvad der forløber i denne roman, og så vil jeg lade dig (ja, kære læser!) selv vurdere om denne moderne Peter Pan-fortælling kan leve op til forventninger. Det synes jeg i den grad!

Hvis du er til youth adult-litteratur, når det er bedst og hvis du samtidig ikke har noget imod at mindes en kær og velkendt fortælling, så skal du helt klart læse denne roman, som blandt andet byder på identitetskrise, kærlighed, venskab, sorg, længsel, at blive voksen og at prøve grænser af som teenager.

One thought on “Den anden stjerne af Alyssa B. Sheinmel

Leave a Reply

