FORFATTER-INTERVIEW #23 Jesper Michael Hansen

FORFATTER-INTERVIEW #23

… DER PRÆSENTERES (TROMMEHVIRVEL!) ….

JESPER MICHAEL HANSEN

Billedresultat for jesper michael hansen den klamme hånd

 OMKRING BOGEN “DEN KLAMME HÅND”

Læs anmeldelsen her.

Billedresultat for jesper michael hansen den klamme hånd

1. Tre ting om dig selv, som dine fans måske ikke vidste
1) Jeg kan ikke lide edderkopper. 2) Rådne fisk fra Bonbon er mit yndlingsslik. 3) Jeg er kæmpe fan af børnenes MGP.

2. Hvornår vidste du, at du ville være forfatter?
Min skolelærer, Susanne, sagde altid, jeg ville blive forfatter, så det har nok altid ligget lidt i baghovedet, men det var først, da jeg var i midten af tyverne, jeg for alvor overvejede at kaste mig ud i det.

3. Hvor længe har du skrevet? Og hvad startede det?
Jeg har vel skrevet, siden jeg lærte at skrive. Men jeg har skrevet mere målrettet med henblik på en udgivelse i de sidste 10 år, når der har været overskud til det. Jeg har en livlig fantasi, som nok har startet det.

4. Hvem opdagede dig? Opnåede du det selv? (Kontaktede forlag – hvordan?)
Jeg henvendte mig til Forlaget Snepryd med mit manuskript, og heldigvis kunne de godt lide det, og sådan blev bogen udgivet.

5. Hvor mange bøger har du skrevet? Og i hvilken genre?
Jeg har kun været heldig og dygtig nok (endnu) til at få udgivet en bog. Men jeg har da skrevet en del andre manuskripter, som alle er børne-/ungdomsbøger i adventure- eller fantasygenren.

6. Hvorfor denne historie – hvad var det specifikke der fik dig til at vælge netop den?
Tja… Jeg ville gerne lave en bog til de børn, jeg ofte møder i skolen, der ikke rigtig gider læse, men ville have stor gavn af det, og derfor skulle spænding og humor være omdrejningspunktet.

7. Hvad inspirer dig? Hvilke forfattere har inspireret dig? (Andet; kunst, musik, ting i livet?)
I forhold til “Den klamme hånd” er jeg mest inspireret af Indiana Jones, Dan Brown, Ole Lund Kierkegaard, Bjarne Reuter, Astrid Lindgreen og folk, man ser i tv, hører i bussen eller møder i Netto.

8. Hvad er dit budskab med din bog?
Det ved jeg faktisk ikke, men målet var at lave en bog, der kunne øge læselysten hos børn, og det, synes jeg, er lykkedes meget godt.

9. Hvordan identificerer du dig med karakteren(e)?
Altså historien foregår, hvor jeg selv voksede op, ellers er der ikke noget, jeg bevidst identificerer mig med.

10. Hvad læser du lige nu?
Jeg læser lidt om Danmarks oldtid.

11. Nævn 3 bogtitler, som du vil anbefale andre:
Bjarne Reuter: “Den Iranske gartner” Umberto Eco: “Rosens navn” Sir Walter Scott: “Ivanhoe”

12. Hvornår kommer din næste bog?
Det ved jeg ikke, jeg skal først lige skrive en.

Leave a Reply

