FORFATTER-INTERVIEW # Pernille Vørs

sej_6667

OMKRING BOGEN ADVOKATENS DRØMMEFANGER

Advokatens drømmefanger

1. Tre ting om dig selv, som dine fans måske ikke vidste

  • Min slikskuffe fylder tit 3 køkkenskuffer
  • Jeg er meget genert af natur og bryder mig faktisk slet ikke om at være fremme i søgelyset. Jeg har det bedst med at sidde foran min computer og gemme mig. Så foredrag, signeringer og andet der kræver, at jeg skal stå foran en mindre eller større forsamling er noget som jeg helst undgår. Nogle kloge hoveder så som Rikke Ella Andrup har dog prøvet at forklare mig, at det bare ikke nytter noget i min branche – det stopper mig dog ikke for at prøve at gemme mig alligevelJ
  • Jeg har 8 bonusbørn.

2. Hvornår vidste du, at du ville være forfatter?

Det lyder nok klichéagtigt dette her, men det er noget som jeg altid har vidst. I folkeskolen skrev jeg løs om det som jeg nu kendte til i den alder. Små hæfter fra skolen, der skulle bruges til matematik stykkerne, blev i stedet fyldt ud med ord.

3. Hvor længe har du skrevet? Og hvad startede det?

Jeg skrev allerede som barn. Det startede med digte og blev hurtigt til noveller, korte som lange. Men da jeg blev mor  til en søn i en alder af 19 år havde jeg pludselig ikke tid til at skrive mere og måtte lægge det på hylden. Få år efter kom min datter til verden og livet gik for alvor stærkt. Først i 2012, da jeg tog afsked med min egen mor, følte jeg et stort behov for at få mine følelser ud, så jeg kunne komme videre i livet. Derfor satte jeg mig ned og skrev ca. 200 sider om mine tanker og erindringer fra min barndom. Under denne proces befandt jeg mig pludselig et sted hvor lysten til at skrive blomstrede på ny. Jeg lagde de 200 sider væk og skrev så mit første manuskript som er en fantasy serie der vil ende ud med 7- 9 bøger. Jeg skrev to manuskripter i den serie men lagde dem så væk og skrev den erotiske trilogi som i dag er udgivet. Det var min plan at gå tilbage til fantasyserien bagefter, men flere personer, som er med i trilogien, kaldte på min opmærksomhed, og jeg måtte give min tid til en af dem. Jannik Rusetto som fungerer som advokat i trilogien.

4. Hvem opdagede dig? Opnåede du det selv? (Kontaktede forlag – hvordan?)

Jeg kontaktede selv et forlag til min trilogi, men har måtte sande at det at give sit værk til andres kyndige hænder er meget nervepirrende – også selvom det er de samme hænder til alle tre bøger. Derfor besluttede jeg mig for at tage det store spring og starte et forlag op sammen med Rikke Ella Andrup, så jeg kan få lov til at beholde Jannik Rusetto tæt på mig.

5. Hvor mange bøger har du skrevet? Og i hvilken genre?

Jeg har skrevet 3 bøger som allerede er udgivet. Advokatens drømmefanger vil være den 4. der kommer ud på markedet. Udover dem har jeg 2 hele manuskripter som ligger klar til udgivelse senere hen. Og så er der yderligere 3 manuskripter som slet ikke er færdig. Et er på ca. 100 sider et andet på kun 70 sider og et på 350 sider. Jeg kan ikke holde mig til 1 manus af gangen, Når idéerne er der, så er det om at få dem ned på papiret ellers vil den karakter det handler om ikke give mig fred og jeg vil ikke kunne koncentrer mig om andet, før jeg har lyttet til den person.

6. Hvorfor denne historie – hvad var det specifikke der fik dig til at vælge netop den?

Denne historie havde jeg faktisk ikke fravælge. Allerede første gang jeg stødte på Jannik Rusetto som var i mine drømme. Pludselig sad han bare der i en stor lænestol. Han var i færd med at lege med sin underlæbe med to fingre, mens han iagttog mig. Det så fantastisk sexet ud som han sad dér og så direkte på mig med sine to farvede øjne. Jeg tænkte at han kunne få en lille birolle i trilogien, men det var han ikke tilfreds med og blev ved med at dukke op i mine drømme. Jeg holdt ham hen, men da han så introducerede mig for sin udkårne måtte jeg en nat give mig. Jeg stod op klokken tre om natten og lod ham fører mine fingre hen over tastaturet.

7. Hvad inspirerer dig? Hvilke forfattere har inspireret dig? (Andet; kunst, musik, ting i livet?)

Musik er hvad der inspirerer mig. Trilogiens roller krævede at jeg hørte stille klavermusik, men Jannik Rusetto er anderledes. Han vil have det lidt hårdere, så det er musik som Crossfade, creed, og Five finger death punch – og så helst så højt som muligt og helst direkte ind i ørerne. Selv den mest blødsødne scene i Advokatens drømmefanger er skrevet med de hårde toner.

8. Hvad er dit budskab med din bog?

Mit budskab … hmm … Jeg ved ikke om der er noget budskab. Så skal det da lige være, at man skal tro på kærligheden, selvom det er en hård verden som vi lever i. Jeg tror på, at der er den eneste ene til os alle. Vi må ikke opgive håbet for den ægte kærlighed, og vi må ikke opgive at kæmpe for den, når vi endelig mener, at vi har fundet den.

9. Hvordan identificerer du dig med karakteren(e)?

Jeg tror, at de udfordringer som jeg har været udsat for i mit liv har været med til at skabe de her personer. De er begge stædige som jeg, og begge lige tykpandede som jeg.

10. Hvad læser du lige nu?

Jeg har endnu en gang læst ”Vandrende sjæle” af Stephenie Meyer. Den er fantastisk skrevet og jeg blev ikke skuffet af den denne gang heller – selvom det er syende gang som jeg læser den.

11. Nævn 3 bogtitler, som du vil anbefale andre

  • Dæmondræberen af Louise Haiberg
  • Vandrende sjæle af Stephenie Meyer
  • Pans hemmelighed af Michael Katz Krefeld

    12. Hvornår kommer din næste bog?

    Min næste bog der hedder Advokatens drømmefanger er lige udkommet d. 7 december 2016 og kan købes hos Forlaget Drømmefangeren.
    Den næste bog igen er næsten færdig og vil blive udgivet i foråret 2017 men hvad og hvem den handler om er endnu en hemmelighed.

 

Links til forfatteren:
Facebook
Forlaget Drømmefangeren – hjemmeside
Forlaget Drømmefangeren – Facebook

One thought on “FORFATTER-INTERVIEW # Pernille Vørs

Leave a Reply

