Tyvejægeren – Ambassadørens mission #1 af Trudi Canavan

Titel: Tyvejægeren – Ambassadørens mission #1 – Forfatter: Trudi Canavan – Forlag: Tellerup

★★★☆☆

IMG_7639[1].JPG

Jeg havde glædet mig rigtig meget til at læse litteratur skrevet af Trudi Canavan, fordi jeg havde hørt så meget godt og fordi hun desuden var årets hovednavn på Fantasyfestivallen i Esbjerg (2016). Lad mig starte ud med at sige, at jeg naturligvis synes, at starten på denne serie ”Ambassadørens mission” var god – ingen tvivl om det! Den levede desværre bare ikke op til mine forventninger (Note til mig selv: Man må aldrig have forventninger! Hehe)

Der introduceres en god historie med et plot, som byder på forskellige tematikker, blandt andet; diskrimination, homoseksualitet, magi og den klassiske ”det onde mod det gode”. Alle disse elementer bidrager naturligvis til en god læseoplevelse, MEN… (ja, det frygtede ”men” kommer desværre nu! Er du klar?!)

… Personligt synes jeg, at læsningen var langtrukken og en anelse kedelig. Jeg kan ikke præcist sætte fingeren på det, men det var som om det var en del snak-snak uden så meget handling eller spænding, hvilket er ærgerligt.

Jeg ved godt at man ikke skal fyre alt sit krudt af eller levere alle de gyldne hemmeligheder i et fantasyplot på én og samme tid i første del af en serie, men jeg ville have ønsket, at der havde været mere spænding og mere, som havde trukket én ned i det magiske univers.

Efterhånden som jeg bladrede videre begyndte spændingen da efterhånden at komme og i allersidste kapitel blev en vild cliffhanger præsenteret, så der er ingen tvivl om at jeg skal læse videre, men jeg håber på mere spænding i næste del af serien. Jeg krydser fingre!

One thought on “Tyvejægeren – Ambassadørens mission #1 af Trudi Canavan

Leave a Reply

