De 7 synder af Katja L. Berger

foto 3 (1).JPG

Titel: De 7 synder – Forfatter: Katja L. Berger – Forlag: DreamLitt – Anmeldereksemplar fra DreamLitt

★★★☆☆

De 7 synder af Katja L. Berger er en fantasyroman, som blander en teenagers dagligdag med et parallel magisk og eventyrligt univers. Der er ingen tvivl om at De 7 synder er inspireret af klassisk fantasy. Universet byder på dværge, magiske elementer, konger, sværdkampe, profetier og naturligvis også den klassiske kamp mellem det gode og det onde, som vi følger fra sidelinjen.

Det er en spændende roman, hvor beskrivelserne er gode og sproget er fint, og nemt at læse. Dog var der noget i min læsning som desværre føltes off, selvom jeg ville have ønsket, at jeg havde elsket den. Jeg tror, at det der ikke virkede for mig var, at tempoet ofte gik for hurtigt.

Flere gange havde man brug for at stoppe op og nyde udviklingen i plottet – bare lidt langsommere. Naturligvis er det jo kun én roman – havde det været en trilogi, så havde der været tid til at bygge det lidt langsommere op, hvilket slet ikke ville have gjort noget. Senere i roman bliver flowet trods alt bedre og man følger nemmere med i fortællingen, fordi der er tid til at stoffet synker ind. Desuden er Kane og Aisha fine karakterer, hvor man nemt kan identificere sig med begge.

Jeg ville virkelig ønske, at historien var krøbet mere ind under huden på mig, for jeg synes, at Katja L. Berger er skøn, sød og har så meget at byde på. Jeg vil så gerne støtte hende!

De 7 synder er en god fantasyroman for det yngre læsepublikum. Katja L. Berger er helt sikkert en forfatter, som man skal holde øje med. Jeg ser frem til at læse flere udgivelser af hende!

Leave a Reply

