Literary travels # Peterborough

Trilogien “The Golden Compass” blev lavet til en film og jeg så filmen for et par år siden, og hoppede op og ned i stolen, da jeg så, at katedralen i Peterborough var brugt som location. Selvom filmen finder sted på forskellige locations, så har jeg valgt at fokusere på Peterborough i dette indslag af Literary Travels.

Jeg var i Peterborough på min solorejse i juli 2014 og det var et skønt besøg. Jeg kom tidligt kl. 9 om morgenen og der var kun få andre mennesker, som befandt sig i katedralen. En mand fortalte mig om kirkens historie og derefter gik jeg ellers på opdagelse.

Billedresultat for the golden compass book

Læs anmeldelsen af “The Golden Compass” af Philip Pullman her.

Truly worth a visit!

sdc10507

Kort over Peterborough by

sdc10508

De regnvåde gader i Peterborough – det klarede op i løbet af et par timer

sdc10524

Lørdag i Peterborough byder på lokalmarked og mange mennesker allerede før kl. 9 om morgenen

sdc10529

Kort over Peterborough Katedrals areal

sdc10530

Peterborough Katedral, som den er vist i “The Golden Compass”-filmen

sdc10534

Lyra går igennem dette område i filmen

Leave a Reply

