The One (The Selection #3) af Kiera Cass

a (12).JPG

Titel: Den eneste ene – The Selection #3 – Forfatter: Kiera Cass – Forlag: Tellerup

★★★★☆

Denne serie bliver altså bare bedre og bedre! Det er som om intriger, drama og kærlighed er på bristepunktet og det formidles godt af Kiera Cass. Man kan kun blive ved med at bladre sider og dykke ned i dette fængende univers.

Jeg er vild med denne tredje del i serien, for der er skruet op for action og spænding. Særligt oprørernes indblanding styrkes og gør det utrolig spændende for læseren at følge med i. Hvad der før handlede om kjoler og intriger blandt de udvalgte piger, er nu blevet til et reelt indblik i verdenen – både på godt og ondt. Det er tydeligt, at landet er i krise og oprøret ulmer, hvilket påvirker slottet og dets beboere med diverse angreb. Det er pludseligt svært at vide hvem man kan stole på…

Endorfiner, kærlighed og usikkerhed flyver omkring i luften. America skal tage nogle valg om hvad hun vil, og disse valg vil helt sikkert have konsekvenser for hendes liv senere hen. Helt simpelt er det ikke!

Sidst, men ikke mindst; så er det i denne roman, at vinderen skal findes – så man venter spændt på at finde ud af hvem der bliver vinderen.

Alt i alt, så er denne serie rigtig spændende og formår virkelig at skabe spænding og suspense. Ofte er den fyldt med klichéer, lidt for tøsede situationer og også en smule forudsigelig, men jeg lapper det stadig i mig. Jeg vil stadig gerne have mere, så jeg glæder mig til at læse videre. Jeg har en fornemmelse af, at det kun bliver mere spændende for hvad der venter America og denne særlige litterære verden.

One thought on “The One (The Selection #3) af Kiera Cass

Leave a Reply

