Jeg vælger uden filter af diverse forfattere

img_70761.jpg

Titel: Jeg vælger uden filter Forfatter: Diverse – Forlag: Høst & Søn

★★★☆☆

En spændende samling af prosa og lyrik fra danske nye forfattere. I Jeg vælger uden filter er der tekster fra mange forskellige moderne forfattere, blandt andet navne som Helle Helle, Stine Pilgaard og nu mange nye navne, som jeg ikke før kendte til.

Det er en spøjs, men fascinerende rejse at tage på opdagelse i. Selve samlingen af tekster symboliserer de mange valg og utal af muligheder, som den unge står overfor i dag. De valg der skal træffes – de rigtige, men også de forkerte.

Spændende bog, men jeg synes at det er ærgerligt, at der er mange udpluk fra længere romaner, så man læser og nyder 2-3 sider, og bliver forvirret over slutningen, som selvfølgelig ikke er det. Dog er det en fin måde at blive introduceret til ny dansk litteratur og en nem måde at opdage nye forfattere og digtere på.

One thought on “Jeg vælger uden filter af diverse forfattere

Leave a Reply

