Ti små åndedrag af K. A. Tucker

foto (31).JPG

Titel: Ti små åndedrag – Forfatter: K. A. Tucker – Forlag: Lovebooks – Anmeldereksemplar fra Lovebooks

★★★★☆

Ti små åndedrag af K. A. Tucker kan virkelig anbefales. Hold da op, hvor fik jeg læst romanen hurtigt. Jeg var virkelig opslugt af fortællingen og det føltes rent faktisk ikke som om, jeg var i gang med at læse en roman, men snarere fik lov til at følge med direkte fra sidelinjen.

Det er først og fremmest en utrolig velskrevet roman, som er nem at læse og tempoet er godt. Det er en sørgelig historie om to søstre, som mister sine forældre i en bilulykke, og 4 år efter (når vi møder dem) er de stadig meget påvirkede af det der skete. Det er en roman, som er alsidig og sætter tankerne i gang med de forskellige tematikker: sorg, refleksion, finde egne grænser, kærlighed, heling, tab, tilgivelse og selvudvikling. Alt er gennemført og godt beskrevet.

Karakterne, særligt Kasey, krøb virkelig ind under huden. Hvor holder jeg allerede meget af hende, både hendes gode og mindre gode sider. Forfatteren har formået at præsentere en unik karakter, som er langt fra det perfekte, men hun er stærk og noget helt særligt, som man kommer til at elske – meget hurtigt! Selv Livie, Storm og Mia lærer man også nemt at kende. De er alle fine karakterer, som har noget at bidrage med til at læsningen bliver god.

Jeg var meget tæt på de 5 stjerner, selvom det sjældent sker, MEN… Ja, nu kommer det *da da da DAAAAA*. Lad mig sige det sådan (uden at spoile): Jeg havde godt set det komme. Så siger jeg heller ikke mere. Den grund var, at det ”kun” blev til 4 stjerner, plus at der var små elementer i læsningen, som jeg ikke var helt vild med. Alt i alt er det dog en roman, som jeg ikke kommer til at glemme. Jeg nød virkelig læsningen og jeg synes, at K. A. Tucker har gjort det så godt med at skabe et plot med alsidighed og karakterer, hvor man føler, at de næsten lever mere end blot på papiret.

Ti små åndedrag var en ægte pageturner og jeg kunne ikke få nok. Da jeg tjekkede Goodreads efterfølgende, så opdagede jeg, at der følger mange flere romaner i serien. Det første jeg tænkte var bare: JA TAK! Giv mig dem – og det kan kun gå for langsomt!

Leave a Reply

