Fantastiske skabninger og hvor de findes-manuskriptet af J. K. Rowling

foto 4 (2).JPG

Titel: Fantastiske skabninger og hvor de findes-manuskriptet – Forfatter: J. K. Rowling – Forlag: Gyldendal – Anmeldereksemplar fra Gyldendal

★★★★★

Fantastiske skabninger og hvor de findes er endelig kommet som film, som jeg nu har set flere gange. I forbindelse med filmen er der efterfølgende udkommet et Fantastiske skabninger og hvor de findes-manuskriptet af J. K. Rowling, som naturligvis har skrevet den elskede og populære Harry Potter-serie, som mange beholder som et kært minde.

JEG KAN SIMPELTHEN IKKE FÅ NOK af dette særlige univers, som J. K. Rowling har formået at skabe. Jeg var naturligvis også ret begejstret, da jeg hørte om de nye film. Da jeg så Fantastiske skabninger og hvor de findes i biografen var jeg imponeret over hvor tro de var mod konceptet, men stadig havde de skabt noget nyt, som var inspirerende og anderledes end Harry Potter-universet. Dog vil disse film aldrig blive heeeeelt det samme som de mange år, hvor man ventede spændt på Harry Potter-bøgerne, kunne følge Harrys alder og stod i boghandlen og ventede på den nyeste udgivelse. Man læste sågar bøgerne på engelsk, selvom det var svært i den alder, men de udkom jo først – hvad kunne man gøre?

Fantastiske skabninger og hvor de findes-manuskriptet er rigtig spændende at få lov til at dykke ned i. Selvom jeg husker filmen tydeligt, så er det fedt at kunne dykke helt ned i det og se nuancerne af fortællingen, og hvordan plottet udvikler sig. Manuskript-formen fungerer rigtig fint. Den kræver selvfølgelig lidt tilvænning, men først når man har vænnet sig til det, så synes jeg, at det er mindst lige så spændende som at se filmen.

Det er utrolig visuelt og manuskriptet er flot formidlet, så alle kan følge med. Desuden er bogen rigtig lækker med den smukke forside, skriften, layouet og det grafiske inde i selve bogen. Hver gang jeg præsenteres for Harry Potter-universet, så vil jeg bare have mere.

Dette er en bog for den ægte Harry Potter-fan, som ikke kan leve uden alt hvad universet bringer. Så meget magi, så spændende skabninger og så mange detaljer!

foto 1 (10).JPG

2 thoughts on “Fantastiske skabninger og hvor de findes-manuskriptet af J. K. Rowling

Leave a Reply

