Kronen (The Selection #5) af Kiera Cass

foto 2 (21).JPG

*Reklame* – Titel: Kronen (The Selection #5) – Forfatter: Kiera Cass – Forlag: Tellerup  – Anmeldereksemplar fra Tellerup

★★★☆☆

Kronen (The Selection #5) er den sidste roman i Selection-serien og selvom jeg ikke var fan af ’skiftet’ fra America til Eadlyn, så blev jeg nødt til at læse den sidste bog, så jeg kunne se hvordan det hele forhåbentlig ville falde på plads.

Et plus ved denne bog var (som altid) det høje tempo, som gør, at det ikke når at blive kedeligt. Desuden bliver der i form af dialoger og Eadlyns indre liv sat fokus på hendes selvudvikling og dette er virkelig interessant, for det er så tydeligt, at hun bliver en hel anden i løbet af de få uger, som udvælgelsen er i gang.

Der er ingen tvivl om at den er velskrevet, det hele fungerer og karakterne kommer fuldt til udtryk uanset om man bryder sig om dem eller ej. Hehe, for at uddybe, så vil jeg være helt ærlig og referere til min anmeldelse af den forrige bog Arvingen (The Selection #4). Jeg var virkelig ikke vild med Eadlyn, men heldigvis er det tydeligt at se, at hun vokser og udvikler sig – og særligt i denne roman og slutning på serien. Hun indser pludselig, at hun også fortjener at være lykkelig, selvom hun har en stor byrde at ære og et ansvar, som de fleste ville knække under.

Naturligvis er dette også romanen, hvor vi får svaret på hvilken kandidat, Eadlyn gifter sig med. Jeg havde regnet det ud fra starten, så det kom ikke som den største overraskelse, da jeg læste afsløringen på de sidste sider, men der er ingen tvivl om at Kiera Cass holder spændingen til det sidste.

Jeg bliver aldrig lige så vild med Arvingen og Kronen som de første tre i serien. Jeg synes, at serien skulle være stoppet efter de første, for de gav helt mening og det var ærgerligt, at historien om America og Maxon blev kortet ned. Uanset hvad, så er Selection-serien helt sikkert en læsning værd og jeg har nydt alt dramaet, intrigerne og de smukke kjoler.

Læs anmeldelsen af Udvælgelsen (Selection #1)
Læs anmeldelsen af Eliten (Selection #2)
Læs anmeldelsen af Den eneste ene (Selection #3)
Læs anmeldelsen af Arvingen (Selection #4)

One thought on “Kronen (The Selection #5) af Kiera Cass

Leave a Reply

