Papirprinsessen af Erin Watt

foto 2 (24).JPG

*Reklame* – Titel: Papirprinsessen (The Royals #1) – Forfatter: Erin Watt – Forlag: Flamingo – Anmeldereksemplar fra Flamingo

★★★★☆

Papirprinsessen af Erin Watt har virkelig været et emne i bogsnakken på det seneste og derfor var jeg meget spændt på at læse den. Mange har elsket den og jeg kunne ikke undgå at anmeldelser poppede op alle vegne, så derfor havde jeg ”med vilje” ikke for høje forventninger, da jeg startede min læsning. Men jeg var stadig spændt på, hvilket litterært eventyr, jeg skulle på. Og jeg blev heldigvis ikke skuffet!

Selvfølgelig er der masser af drama, intriger, stoffer, druk og hemmeligheder, men man bliver lige så nemt suget ind i det hele, lige så nemt som ordene dukker op på siderne. Det der adskiller Papirprinsessen fra Gossip Girl, er hovedpersonen. Ella er en moderne heltinde – en perfekt heroine. Måske ikke på Jane Austens måde, men hold nu kæft, hvor er hun stærk. Hun er et rigtig godt forbillede og man kan nemt identificere sig med hende, alt hvad hun oplever og de trange kår, som hun har levet under, inden at hun dukkede op hos Royal-familien.

Og det er bestemt ikke let for hende – næ nej. At blive kaldt luder, golddigger og at blive ignoreret på skolegangene er dagligdagskost for Ella. Den eneste, som tror på hende, er stedfaderen Callum, men det viser sig også, at hun hurtigt finder allierede på sin vej mod accept og anerkendelse.

Jeg synes generelt, at læsningen var god og fængende – fra start til slut. Jeg var imponeret over, hvordan forfattere formåede at suge én ind i universet og hvordan karaktererne var så lig virkeligheden. Hele persongalleriet var næsten en perfekt skildring a la Beverly Hills eller Gossip Girl, men jeg kunne simpelthen ikke få nok. Man skal naturligvis holde tungen lige i munden, for der er gang i tempoet og der sker noget hele tiden, men det er tydeligt at se Ellas udvikling fra ankomsten hos familien Royal til afslutningen af romanen, men det må du selv læse dig til.

Jeg glæder mig allerede nu til at læse videre, når fortsættelsen til Papirprinsessen kommer i efteråret 2017!

One thought on “Papirprinsessen af Erin Watt

Leave a Reply

