Havfruerevet (Det Hemmelige Rige #4) af Rosie Banks

foto 1 (8).JPG

*Reklame* – Titel: Havfruerevet (Det Hemmelige Rige #4) – Forfatter: Rosie Banks – Forlag: Forlaget Flachs – Anmeldereksemplar fra Forlaget Flachs

★★★★☆

Havfruerevet er den fjerde del i serien ”Det Hemmelige Rige”, som er skrevet af Rosie Banks. Jeg må starte ud med at sige, at denne bog helt klart er min favorit (indtil videre!) Den var gennemført, sikker og virkelig underholdende hele vejen igennem. Det er de andre naturligvis også, men denne her havde bare det ekstra, som gjorde det til en supergod læseoplevelse. Desuden hjælper det nok også lidt, at jeg er ret vild med havfruer.

Historien er naturligvis genkendelig, for de tre piger Ella, Sofia og Jasmin skal igen hjælpe deres venner mod den onde Dronning Malice, som igen vil lave rav i den i den ellers så magiske og forunderlige verden. Tempoet kommer godt fra start og man er underholdt hele vejen igennem. Der er ingen unødvendigheder i sproget og samtidig med at sproget er godt og underholdende, så er beskrivelserne af verdenen under havet spændende og magisk – det er næsten som om man er der selv.

Selvfølgelig er der noget farligt på spil, når dronning Malice er i nærheden, men der bliver også tid til at studere havets liv, både hvad der lever der, de flotte omgivelser og de spændende havfruer. Udover det, er der også tid til en sangkonkurrence (en anelse banalt for mig, men det er jo hvad vores kultur er vild med), men hey, det handler om havfruer, så det går liiiiiige.

Alt i alt, en rigtig sød, sjov og varmende fortælling, som er perfekt til både yngre og ældre læsere. Jeg glæder mig til at læse videre i serien!

One thought on “Havfruerevet (Det Hemmelige Rige #4) af Rosie Banks

Leave a comment