Papsøstre (Wicca-veninder #2) af Nicole Boyle Rødtnes

IMG_1345.jpg

*Reklame for Forlaget Facet/anmeldereksemplar* – Titel: Papsøstre (Wicca-veninder #2) – Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes – Forlag: Facet – Anmeldereksemplar fra Facet

★★★☆☆

Papsøstre er anden og desværre sidste del af Wicca-veninder-serien af Nicole Boyle Rødtnes. Jeg var ret vild med 1’eren og serien generelt, selvom jeg er ældre end målgruppen, men hvor var der dog stadig mange ting, som jeg kunne nikkende genkendende til.

I denne bog hører vi plottets udvikling gennem to hovedpersoner, Mathilde (fra forrige bog) og Pil. De to er så anti-BFFs, som det kunne være. Det er næsten svært at finde ud af, hvem der bryder mig mindre om den anden. Men naturligvis sker der det, at Mathildes mor har mødt en mand, som hun er begyndt at date. Og hvis far er det? Det er naturligvis Pils far. Plottet er bekendt og set før i mange film og bøger, men ikke desto mindre leverer Nicole Boyle Rødtnes en sikker historie grundet hendes skarpe sprog, gode karakterbeskrivelser og et fint plot, der holder hele vejen igennem.

Hovedpersonerne er omkring 13-14 år og det er helt tydeligt, at der er store følelser på spil. Pil vil gerne have, at hendes forældre finder sammen igen, og Mathilde synes, at det hele går så frygtelig stærkt mellem hendes mor og Pils far. Hvad vil der ske? Vil det være permanent? Vil Pil og hende blive papsøstre?

Jeg nød meget at læse bogen, fordi vi har at gøre med to meget forskellige hovedpersoner. Pil går op i sin modeblog og er den populære pige på skolen, som altid får det sidste ord og er ret hård, både udenpå og indeni. Mathilde er usikker om hun har ægte veninder, men står dog mere ved hvem hun er, selvom hun måske ikke er populær. Man kan dog stadig relatere med begge karakterer og kommer hurtigt ind under huden på dem, både i de gode stunder og i de svære.

Selvom der er skruet lidt ned for Wicca-delen i denne bog og op for realisme og kriser, så er det en bog, som holder. Det er en god historie, som både præsenterer gode veninder, konflikter, forandring, at skulle vælge mellem rigtigt og forkert, og at nogle ting skal forsvinde, før at der kan blive plads til nye. Alt i alt en god og velskrevet bog.

DOG er jeg virkelig ærgerlig over, at der ikke kommer en 3’er. Jeg kunne virkelig godt bruge mere af denne serie, og jeg vil så gerne se, hvordan det kommer til at gå Mathilde og Pil, og de andre. Hvis jeg nu laver et ritual og krydser mange fingre, så kan det være, at det alligevel vil ske, at Nicole Boyle Rødtnes skriver en 3’er? Man kan håbe!

One thought on “Papsøstre (Wicca-veninder #2) af Nicole Boyle Rødtnes

Leave a comment