Barden Beedles eventyr: Illustreret udgave af J.K. Rowling & Chris Riddell

SDC15900.JPG

*Reklame for Gyldendal/anmeldereksemplar* – Titel: Barden Beedles eventyr: illustreret udgave – Forfatter: J.K. Rowling & Chris Riddell – Forlag: Gyldendal – Anmeldereksemplar fra Gyldendal

★★★★★

Vi fortsætter Harry Potter-ugen med denne lækre sag. Tænk, at Barden Beedles eventyr nu også findes i en Illustreret udgave. Ej, men se den nu lige – hold kæft, hvor er den flot! Da jeg hørte om denne udgivelse hvinede jeg nok evt. lidt, for jeg er helt vild med Chris Riddell og hans streg. Jeg mødte ham på Hay Festival (2017) og det var en fantastisk oplevelse. Udover at være et skønt menneske med fødderne plantet solidt på jorden, så er han utrolig talentfuld, og derfor er det så fedt at se hans streg formidle J.K. Rowlings fantastiske historier.

Og den er god nok – den illustrerede udgave lever helt klart op til de høje forventninger. Den har samme lækre format som de andre illustrerede Harry Potter-bøger, og passer derfor perfekt til at sidde og kigge i eller læse med over skulderen samtidig med en voksen læser højt fra den.

Historierne og Chris Riddells streg går op i en højere enhed, og gør det hele til en fantastisk læseoplevelse. Samtidig med, at det var et rigtig dejligt gensyn med historierne, så var det spændende at se dem på en ny måde. Jeg kan huske, da jeg læste dem første gang, og da jeg så dem formidlet i Harry Potter-filmen og nu kender jeg dem også fra denne illustrerede opgave. Og alle formidlingsformer får topkarakter.

Rigtig flot udgave, som passer perfekt til den yngre eller ældre Harry Potter-fan.

One thought on “Barden Beedles eventyr: Illustreret udgave af J.K. Rowling & Chris Riddell

Leave a comment