Løvinden af Cecilie bødker

49701126_597746373994156_4434251457616674816_n.jpg

*Reklame for Forlaget Evig/anmeldereksemplar* – Titel: Løvinden – Forfatter: Cecilie Bødker – Forlag: Forlaget Evig – Anmeldereksemplar fra Forlaget Evig

★★★☆☆

Løvinden af Cecilie Bødker er en rigtig flot debut. Jeg blev rigtig glad, da jeg fik muligheden for at læse og anmelde en bog af en 15-årig forfatter. Løvinden er en klassisk fantasy-fortælling mellem det gode og det onde med en sej pige som hovedperson. Der er både elvere, hekse, en mægtig kraft, familiebånd og et opgør, der er på vej. Rigtig fin detalje med væsenerne hundtere og chatier.

Historien forløber fint og der er generelt styr på udførelsen af karakterer og handlingen. Selvom det er en rigtig fin debut, så er der ting, som ærgrer mig ved læsningen. Det er dog mest grammatiske ting og nogle grafiske ting i opsætningen, som kunne være fanget i en ekstra korrekturrunde.

Cecilie Bødker skriver godt og det bliver spændende at følge rejsen, for hvis sproget allerede er så fint som 15-årig, så bliver det blot endnu bedre, jo ældre hun bliver og jo mere erfaring, hun får. Det er stadig en smule ungt i udtrykket, men jeg synes alligevel, at det er ret godt formidlet. Jeg glæder mig til at følge med fra sidelinjen! Alt i alt en fin debut fra den unge forfatter.

One thought on “Løvinden af Cecilie bødker

Leave a comment