Drømmerollen af Nora Roberts

foto (21).JPG

Titel: Drømmerollen – Forfatter: Nora Roberts – Forlag: HarperCollins DK  – Anmeldereksemplar fra HarperCollins DK

★★☆☆☆

Drømmerollen af Nora Roberts er én af de udgivelser, som har overrasket mig mest i 2017 efter endt læsning. Og dette er faktisk ikke på en positiv måde. Jeg havde aldrig læst noget af Nora Roberts, men var ret spændt på det, da hun har en masse udgivelser i baggagen, så jeg glædede mig, da jeg vendte de første sider.

Drømmerollen handler om skuespillerinden Chantel O’Hurley, som har det hele: Penge, success og masser af goder i livet. Dog har hun aldrig fundet kærligheden. Hun har aldrig ladet nogen komme helt tæt på. En dag begynder der at dukke breve op og underlige telefonopkald. Chantel har fået sig en stalker og hun hyrer derfor privatdetektiven Quinn til at opklare mysteriet, og herfra begynder historien for alvor.

Sandheden er dog, at jeg slet ikke var vild med Drømmerollen. Den virkede forudsigelig, fyldt med gentagelser og som om der var 150 sider for meget, og bogen er immervæk kun 320 sider. Jeg plejer aldrig at have svært ved at færdiggøre en læsning, men sådan var det desværre denne gang. Det kan også være et spørgsmål om smag, for det var slet, slet, slet ikke mig.

Nogle gange er man i humør til denne genre, som handler om en highclass kvinde i centrum, kærlighed og samtidig et mysterium om en stalker, men det var jeg bare ikke denne gang. Dog giver jeg ikke op. Jeg er helt sikker klar på at læse andet af Nora Roberts – jeg håber, at jeg bliver overrasket og at det måske bare var denne roman, som ikke fangede mig.

Men jeg er helt sikker på, at mange kvinder vil nyde læsningen. Det er uforpligtende og nemt formidlet sprog a lá Danielle Steel. Perfekt til en tur på stranden eller en doven eftermiddag på sofaen.

One thought on “Drømmerollen af Nora Roberts

Leave a comment