Askeprinsen (The Royals #2) af Erin Watt

foto 2 (2).JPG

*Reklame* – Titel: Askeprinsen (The Royals #2) – Forfatter: Erin Watt – Forlag: Flamingo – Anmeldereksemplar fra Flamingo

★★★☆☆

Askeprinsen er anden del af The Royals-serien, som er skrevet af Erin Watt. Jeg var ret glad for første bog i serien, fordi den var anderledes end hvad jeg havde forventet og selvom den lidt levende på clicheer, så faldt jeg pladask for den. Den var spændende og medrivende og fuld af drama på den gode måde. I første bog følger man for det meste det hele fra Ellas synsvinkel, men i denne anden bog følger vi Reed.

I denne bog opdager Ella Reed i en lidt akavet situation med faderens ekskæresten og herfra begynder dramaet for alvor. I Askeprinsen er der for alvor skruet op for både drama, intriger og kaos – og mere end nogensinde. Selvom det er spændende læsning og underholdende, så nåede jeg et punkt, hvor jeg blev træt af det. Det blev bare ved og ved og ved.

Måske var jeg også bare mere vild med Ellas personlighed end Reeds, for jeg synes, at 1’eren var hurtigere læst og mere spændende fra hendes synsvinkel. Jeg finder egentlig ofte Reed lidt tåbelig. Han er lidt dobbeltmoralsk og træffer nogle gange valg, som jeg slet ikke kan forstå. Men der er ingen tvivl om at Ella og Reeds kærlighed vil sejre, uanset hvor mange forhindringer og begrænsninger der er på deres vej.

Men alt i alt kan jeg rigtig godt lide The Royals-serien, for der er noget særligt på spil. Det er tydeligt at Royal-familien har en del at byde på, alle karakterer har deres særlige personligheder, og man finder hurtigt ud af, at penge ikke gør alt. Jeg synes, at Ella tilføjer noget særligt og det er helt klart hende, der holder plottet oppe, for hun er sgu sej.

Jeg glæder mig til at læse videre og håber at 3’eren byder på et nyt eventyr med mere dybde, hvor jeg kan få lov til at være fluen på væggen i en verden, hvor penge, status og intriger fordrejer tilværelsen.

One thought on “Askeprinsen (The Royals #2) af Erin Watt

Leave a comment