Himmeløen (Det Hemmelige Rige #3) af Rosie Banks

foto 1 (7).JPG

*Reklame* – Titel: Himmeløen (Det Hemmelige Rige #3) – Forfatter: Rosie Banks – Forlag: Flachs – Anmeldereksemplar fra Flachs

★★★☆☆

Himmeløen er tredje bog i Det Hemmelige Rige-serien af Rosie Banks. Jeg er vild med serien og jeg synes, at den er perfekt til piger mellem 9-12 år. Der er tre veninder, som tager på eventyr i en anden verden, søde og magiske dyr og god morale. Den er let at læse og ikke svær at komme igennem. Det er rigtig fint, at der er blevet lavet en serie til præcis denne målgruppe, og selvom jeg ikke er målgruppen, så er jeg stadig vild med at læse med.

Himmeløen er dog den svageste af de tre, som jeg har læst indtil videre. Den er sød, men det virker som om plottet er en smule tamt i denne bog. Der er skyer, som man kan hoppe på og som smager sødt af candyfloss. Der er sjove elementer i og søde dialoger blandt de tre veninder, men den var bare ikke den bedste. De tre veninder forsøger fortsat at hjælpe Kong Munter mod den onde dronning Malice, men denne her var bare ikke så heeeelt så spændende som de to forrige. Men måske er det bare min personlige smag?

Jeg giver dog ikke op. Jeg læser videre i serien og forhåbentlig bliver det rigtig godt. Alt i alt er Det Hemmelige Rige en rigtig god serie!

One thought on “Himmeløen (Det Hemmelige Rige #3) af Rosie Banks

Leave a comment