Den magiske halskæde (Hemmelige Prinsesser #1) af Rosie Banks

IMG_1978.jpg

*Reklame* – Titel: Den magiske halskæde (Hemmelige Prinsesser #1) – Forfatter: Rosie Banks – Forlag: Flachs – Anmeldereksemplar fra Flachs

★★★★☆

Den magiske halskæde (Hemmelige Prinsesser #1) af Rosie Banks er en bog, som jeg har glædet mig til at læse. Jeg har læst (og er stadig i gang med) Det Hemmelige Rige-serien, som også er rigtig god til samme målgruppe som Hemmelige Prinsesser. Men det er lige før, at jeg sagtens kan indrømme, at Hemmelige Prinsesser har stjålet mit hjerte lidt mere end Rosie Banks anden serie.

Starten på serien handler om Charlotte og Mia – to bedste veninder – der desværre skal adskilles grundet, at Charlottes familie flytter til Californien. Det er langt væk fra hendes bedste veninde og savnet er stort. Da de holder en afslutningsmiddag inden afrejse, så får Charlotte og Mia en gave af deres barnepige – en venindehalskæde. Hverdagen begynder og det er svært at vende sig til alt det nye, særligt for Charlotte. En dag sidder hun på sit værelse og er ked af, imens hun kigger på halskæden og pludselig sker der noget særligt. Charlotte møder Mia i et andet, mystisk og magisk univers – og derfra begynder eventyret for alvor.

Den magiske halskæde (Hemmelige Prinsesser #1) er en rigtig fin historie for målgruppen (piger mellem 9-12 år), som er skrevet i et godt sprog og som handler om: veninder, forskellen mellem godt og ondt, magi, prinsesser og at lade kærligheden vinde. Jeg er helt sikker på, at det bliver en god serie at læse videre i. Jeg glæder mig til at se Charlotte og Mia finde magien. Mon ikke at der venter dem en masse gode oplevelser?

Jeg er nysgerrig efter mere og glæder mig til at læse videre i serien.

One thought on “Den magiske halskæde (Hemmelige Prinsesser #1) af Rosie Banks

Leave a comment