Meget gode liv af J.K. Rowling

IMG_4622.jpg

*Reklame for Gyldendal/anmeldereksemplar* – Titel: Meget gode liv – Forfatter: J.K. Rowling – Forlag: Gyldendal – Anmeldereksemplar fra Gyldendal

★★★★☆

Da jeg opdagede, at der var noget nyt på vej fra J.K. Rowling, så var jeg ikke engang objektiv. Jeg flåede blot min bogpakke op og tog Meget gode liv frem. Du har nok gættet rigtigt, for jeg begyndte selvfølgelig straks at læse. De tanker, som jeg havde om den lille korte bog, var at det helt sikkert ville være en dejlig læseoplevelse, og det blev det også.

Det er utrolig inspirerende at læse J.K. Rowlings tanker om livet, der ligger foran én, de komplikationer og forhindringer, som man kan støde på, men samtidig ligger der et håb bag det hele. Et lys, der aldrig brænder ud – og det skinner tydeligt igennem udgivelsen.

Hvem der bare havde været til stede under denne tale? Det må have været det mest særlige i hele verden og så for en Harry Potter-fan. Det er livsbekræftende at læse Rowlings tanker om medgang, modgang, håb, drømme og passionen for enten livet, skrivningen eller den fortsatte stræben, som hun selv havde, da hun skrev Harry Potter-serien.

Nok er Meget gode liv kort, men den er inspirerende, fascinerende og man føler sig godt tilpas i Rowlings sproglige formidling, for der er ingen svinger i valsen. Det hele er utrolig skarpt, sætter tankerne i gang og der er ingen usikkerheder at spore. Da jeg læste den følte jeg mig godt tilpas, samtidig med at det var ligesom, at jeg tog kontakten op med en gammel ven. Det er trygt og velkendt og hvor havde jeg lige i et kort øjeblik glemt, hvor ufattelig godt J.K. Rowling skriver. Det var en fornøjelse at læse denne her!

One thought on “Meget gode liv af J.K. Rowling

Leave a comment