Basserne: Nu er det jul igen af Mort Walker

9. december.JPG

*Reklame for Forlaget Zoom/anmeldereksemplar* – Titel: Basserne: Nu er det jul igen – Forfatter: Mort Walker – Forlag: Forlaget Zoom – Anmeldereksemplar fra Forlaget Zoom

★★★★☆

Åh, hvor blev jeg lige mindet om, hvor meget jeg elsker Basserne! Det gør jeg virkelig – uanset om det var den 9-årige Eva, der læste med, eller den 28-årige Eva, så holder den skønne tegneserie hver gang. Jeg havde glemt, hvor morsom serien egentlig er, og det var fantastisk at læse med.

Denne samling er jule-striber fra forskellige Basse-udgivelser. Vi hører om Jens Fups jul, Sjantens besøg og meget mere. Det er et skønt gensyn og samtidig er der en rigtig god julestemning, da julen naturligvis er omdrejningspunktet i denne tegneseriesamling.

Tonen er god, sproget er skarpt, dialogerne er underholdende og humoren er både på ”dø-af-grin”-plan og ”gnæk-for-dig-selv.” Historierne er gode og perfekte til at komme i julestemning af.

Selv om karaktererne er velkendte og karikerede, så kryber de ind under huden, og man føler, at man kender dem – men i næste øjeblik kan de overraske én, når man mindst venter det. Mort Walker har i den grad skabt en fantastisk tegneserie, som gang på gang sætter smil på læben og får én til at bryde ud i grin.

Jeg vil varmt anbefale denne tegneserie-samling og jeg ser den som den perfekte mandelgave – både til store og små. Glædelig jul!

One thought on “Basserne: Nu er det jul igen af Mort Walker

Leave a comment