Pippi plyndrer juletræ af Astrid Lindgren

SDC16005.JPG

*Reklame for Gyldendal/anmeldereksemplar* – Titel: Pippi plyndrer juletræ – Forfatter: Astrid Lindgren – Forlag: Gyldendal – Anmeldereksemplar fra Gyldendal

★★★★☆

Pippi plyndrer juletræ af Astrid Lindgren er en virkelig hyggelig julebog, som jeg er glad for at have læst. Jeg husker, at vi altid så Pippi Langstrømpe i fjernsynet til jul, da jeg var lille. Det var tradition og det var med svensk tale og masser af sne. Det er virkelig essensen af jul for mig – sammen med Alle vi børn i Bulderby.

Der er ingen tvivl om, at Astrid Lindgren er en virkelig dygtig børnebogsforfatter, som har beriget manges liv – blandt andet mit. Derfor var det fantastisk at få lov til at læse denne julebog, hvor der selvfølgelig er fuld Pippi-fart på og masser af gode øjeblikke til grin og smil.

Pippi inviterer byens børn hjem til Villa Villekulla, hvor hun holder en kæmpe fest, som består af en juletræsplyndring, hvor der er masser af slik, gaver og godt humør. Ja, selv de voksne vil være med, men hvad siger Pippi mon til det?

Sproget er som sædvanligt godt, når vi har med Astrid Lindgren at gøre. Tonen er god og perfekt til målgruppen, samtidig med at det også er underholdende for voksne at læse med. Desuden er det for mange (inklusive mig selv) et godt og nostalgisk gensyn med barndommen.

Pippi plyndrer juletræ er en rigtig hyggelig og julet bog, som skal nydes i selskab med andre.

One thought on “Pippi plyndrer juletræ af Astrid Lindgren

Leave a comment