Under stjernerne (Stars #1) af Anna Todd

SDC15909.JPG

Titel: Under stjernerne (Stars #1) – Forfatter: Anna Todd – Forlag: PeoplesPress – Anmeldereksemplar fra PeoplesPress

★★★☆☆

Jeg har hørt meget godt om Anna Todd, men har endnu ikke fået læst noget af hende. Derfor glædede jeg mig til denne læseoplevelse.

Forlagsbeskrivelsen lyder således: ”Karina bor i en lille amerikansk by, som grænser op til en militærbase. Det er langt om længe lykkedes hende at lægge en hektisk fortid bag sig, og hun føler endelig, at hun er faldet til ro. Hun har gode venner, tag over hovedet og et job, hun er glad for.   

Da Karina møder den tavse og indadvendte soldat Kael, bliver hun øjeblikkeligt draget af hans stille væsen. Han er netop hjemvendt fra Afghanistan og siger ikke meget, så Karina udfylder tavsheden med sine egne drømme og fantasier. Men efterhånden som hun kommer tættere ind på livet af Kael, opdager hun, at intet er så rosenrødt, som hun havde forestillet sig.”

Jeg er vild med titlen Under stjernerne og man kan ikke undgå at drage en lille parallel til Shakespeares starcrossed lovers, men nok om det 😉 Det er en god historie, men jeg kan mærke, at det bare ikke heeeeelt var bogen til mig. Den bliver til tider lidt for amerikansk til min personlige smag, men der er ingen tvivl om, at det er en god kærlighedshistorie, som byder på meget forskelligt og ikke kun en fantastisk og positiv kærlighedshistorie.

Der er plads til skår og ”flaws” ved begge karakterer, som er i fokus, og det virker rigtig godt. For kærligheden er ikke altid nem og derfor bliver det autentisk at læse med her. Man er til tider også rørt over deres relation og krydser fingre for, at det hele vil gå.

Alt i alt er det en god historie. Dog var jeg ikke helt oppe at ringe, men jeg vil mene, at mange vil være rigtig vild med denne roman. Det er en roman kærlighed, forelskelse og den er godt skrevet. Jeg skal klart læse mere af forfatteren!

Leave a comment