Sandrytteren #1+2 af Tenna Vagner

71054562_423667814947450_7317969276986458112_n

 Titel: Sandrytteren 1+2 – Forfatter: Tenna Vagner – Forlag: Calibat – Anmeldereksemplar fra Calibat

★★★★☆

*Samlet anmeldelse*

Jeg var meget spændt på at læse Sandrytteren 1+2 af Tenna Vagner. Jeg har fulgt Tenna et stykke tid, allerede inden udgivelse, så det varmer utrolig meget at se den færdige serie på tryk. Det glæder mig virkelig!

Forlagsbeskrivelsen til første bog lyder sådan her: ”Sekstenårige Saran er kvinde af lav byrd, og hendes drømme om frihed giver konflikter i det mandsdominerede samfund. Efter fire sæsoner på Akademiet, hvor hun har studeret ørkenens energier, bliver hun og barndomsvennen, Teon, udvalgt til at bevise deres værd. Den ene kan blive sandrytter, mens den anden går en grufuld fremtid i møde …”

Det er et spændende univers, som læseren præsenteres for. Vi møder en hovedperson, der er bad-ass og sej, men stadig én, man kan relatere til. Hele konceptet med Akademiet og studierne fungerer supergodt. Derudover er det et univers, som både byder på spænding, et delt samfund og at finde sin styrke på de svære tidspunkter.

Der er ingen tvivl om, at Sandrytteren er en utrolig flot debut af Tenna Vagner. Den er velskrevet, spændende og der er kræset for sproget. Jeg fik nogle vibes af Ørkenblod af Nick Clausen og En flamme i natten af Sabaa Tahir, hvilket er rigtig godt, men dog skal det også siges, at Sandrytteren er sin helt enig og unikke historie.

Jeg glæder mig til at følge Tenna Vagner fremover!

Leave a comment