Harry Potter & Flammernes Pokal (Illustreret udgave) af J.K. Rowling & Jim Kay

75323385_597866284356286_7972676525172457472_n

*Reklame/sponsoreret indlæg af Bog & Idé* – Titel: Harry Potter og Flammernes Pokal #4 (Illustreret udgave) – Forfatter: J.K. Rowling – Serien: Harry Potter-serien – Forlag: Gyldendal – Anmeldereksemplar fra Bog & Idé (direkte link til bogen her)

★★★★★

JAAAAA! Så kom den endelig. Jeg glæder mig til hvert efterår, fordi jeg ved, at der så kommer endnu en illustreret udgave af min yndlingsserie, og ja, den er god nok – det ER Harry Potter. Og nu er nr. 4 lige udkommet, som selvfølgelig er fortællingen Harry Potter & Flammernes Pokal.

Forlagsbeskrivelsen lyder sådan her: ”En storslået intermagisk begivenhed vil finde sted på Hogwarts i år. Harry Potter stilles over for de hidtil mest krævende udfordringer i sin troldmandskarriere; men Mørkets repræsentanter lurer i hver en krog, og alt tyder på, at udfordringerne denne gang er mere, end Harry kan magte.”

Jeg var meget spændt på at se nr. 4 som illustreret udgave, for den jo en større basse end de andre, hvis man kigger på de originale bøger. Og man kan også se på størrelsen, at den er en smule større end de andre, men jeg synes, at det er klaret fint. Men det er en bog, man ikke kan ligge og holde over hovedet, når man læser. Så frygter man i hvert fald et blåt øje eller det, der er værre.

Igen er det et perfekt valg at få Jim Kay til at illustrere. Det er et så utroligt talent, der gemmer sig dér, og det er fantastisk at se ens elskede, magiske univers komme til live på ny. Både farver, stemning, stregen og sansen for detaljerne fuldender det hele, så det gør det til en fantastisk læseoplevelse – hvad end det er selvlæsning eller højtlæsning. Derudover er forsiden også fuldstændig vild. Den tiltrækker virkelig også opmærksomhed til sig!

Denne illustrerede udgave af Harry Potter & Flammernes Pokal er et must for enhver fan, og ja, det har jeg også sagt før, men jeg siger det gerne igen. Det er fantastisk, at J.K. Rowlings univers stadig er levende.

Harry Potter? Always!

Leave a comment