Livets blod af Malene Sølvsten

79388123_2495570323902159_9177489803174739968_n.jpg

Titel: Livets blod – Forfatter: Malene Sølvsten – Forlag: Gyldendal – Anmeldereksemplar fra Gyldendal

★★★★☆

Hvor er det skønt at være tilbage i Ravnenes Hvisken-universet. Jeg har glædet mig meget til at læse denne nye bog af Malene Sølvsten, og jeg ved, at mange har haft det på samme måde.

Forlagsbeskrivelsen lyder sådan her: ”Elias er både en forræder og en forfører, og først og fremmest gør han aldrig noget uden at få betaling. Men det er ikke tilfældigheder, der har gjort ham til den kyniker, han er. Elias begik engang en skæbnesvanger fejl, som lagde hans liv i ruiner og kastede ham ud i en århundredelang kamp for at få det tilbage, som han har mistet. Elias giver aldrig op, og intet får lov at stå i vejen for hans projekt. Indtil han møder en, hvis kræfter kan styre tiden. Men selv ikke Elias kan leve to liv. Hvis han vil ændre sin fortid, så vil det koste ham hans fremtid. Og Annes med.”

Allerede fra første side er det tydeligt, at Malene Sølvstens sprog er så utrolig flot, levende og detaljeret. Man nyder virkelig læsningen, beskrivelserne, og særligt miljøer fremstår så autentiske – som om man var der selv. Det er det, som jeg elsker ved Malenes bøger, som jeg også har nævnt før.

Denne gang følger vi Elias, og det ved jeg, at mange har glædet sig til – inklusive mig selv. Det er virkelig spændende at få lov til at dykke ned i hans karakter og hans fortid, og hvilke ting, der gør, at han er, som vi kender ham, i Annes historie.

Historien er spændende, autentisk og næsten virkelig, når vi følger med i tiden i Aalborg, hvor Elias eksperimenterer og stiller spørgsmål til liv, død, fortid og fremtid. Samtidig er der naturligvis mange paralleller at drage til Annes nutid, og de velkendte karakterer fra Ravnenes Hvisken-universet.

Det er fedt for alle Ravnenes Hvisken-fans, at man får spin-offs og lækre bøger som denne. Flot skrevet af Malene Sølvsten!

Leave a comment