Advokatens Drømmefanger af Pernille Vørs

foto (10).JPG

Titel: Advokatens Drømmefanger – Forfatter: Pernille Vørs – Forlag: Forlaget Drømmefangeren – Anmeldereksemplar fra Forlaget Drømmefangeren

★★★☆☆

Jeg var ret spændt på at læse Advokatens Drømmefanger og jeg var så heldig, at forlaget sendte mig den personligt. Det er altid fedt at hjælpe nye initiativer og skabe god stemning, når det sker, så jeg sagde naturligvis ja til at anmelde den første udgivelse fra forlaget Drømmefangeren.

Jeg har ikke før læst noget af Pernille Vørs, selvom jeg nu har hørt mange hviske om Dominic-trilogien, så jeg glædede mig derfor til at se, hvad det hele gik ud på. Denne udgivelse er en selvstændig spin-off til Dominic-serien.

Jeg synes helt sikkert, at Pernille Vørs kommer godt fra start. Romanens begyndelse er spændende og mystisk, og man kan ikke helt regne ud, hvad der foregår. Der er så meget fortid, så mange tanker, følelser og usagte ord, som påvirker læsningen. Disse mange spørgsmålstegn vækker nysgerrigheden hos læseren og man kan ikke lade være med at læse videre.

Vi møder Victoria og Jannik, og vi bliver lige så stille indhyldet i deres spind. Spændingen bygges op, samtidig med karaktererne, og de kryber ind under huden på én. Det bliver pludselig nemt at forstå dem, sætte sig ind i deres tanker og følelser, selvom de er to helt specielle karakterer med traumaer i baggagen samt en fortid, som med sagte skridt indhenter dem. Forfatteren har skabt to karakterer, som er helt unikke. Jannik er ofte utrolig skræmmende, dominerende og manipulerende – faktisk, til tider frastødende.  Victoria har hemmeligheder og hun er ikke helt til at regne ud, hvilket gør hende en meget interessant karakter. Der er ind imellem ret barske beskrivelser og Pernille Vørs har i den grad evnen til at pirre læserens nysgerrighed.

Alt i alt er det en rigtig god roman og da jeg hørte, at der skulle være en fortsættelse, så begyndte jeg at glæde mig. Jeg glæder mig meget til at se, hvad der fortsat sker med Jannik og Victoria. Det er som om man pludselig kender dem.

Det er en roman, som byder på meget spænding, rige dialoger og de usagte ord fylder plottet mellem linjerne. Dette fungerer rigtig godt. Dog kniber det en smule med formidlingen af sproget, da der ofte er grammatiske fejl og stavefejl, hvilket er rigtig ærgerligt, da det personligt forstyrrer min læsning. Bortset fra det, så er det en rigtig spændende roman med et heftigt tempo, og nå ja, naturligvis også, heftige sexscener.

Tillykke til Pernille Vørs for en underholdende og spændende roman samt et tillykke til Forlaget Drømmefangeren for deres første udgivelse! Jeg glæder mig til mere!

Leave a comment