Let it snow af John Green, Maureen Johnson & Lauren Myracle

foto (15).JPG

Titel: Let it snow – Forfatter: John Green, Maureen Johnson & Lauren Myracle – Forlag: Politikens Forlag  – Anmeldereksemplar fra Politikens Forlag

★★★☆☆

Du må gerne grine af mig nu, men jeg har læst denne skønne julebog henover julen og et par dage efter jul, da jeg stadig var i julestemning med chokolade i maven og vamsede hyggesokker. Dog er det først nu, at jeg har fundet den anmeldelse jeg skrev af den… Men hey, julen varer lige til påske, ikke? Jeg kan nå det endnu 🙂

Let it snow er en dejlig juleroman med tre historier, som man kan læse inden jul, under jul eller endda efter jul. De tre historier er søde, dejlige og julede – man kommer i den grad i julestemning af at læse dem.

Det var nogle skønne historier, særligt den første! Jubilee er på vej med toget mod sine bedsteforældre, men må stige af grundet en snestorm. Hun finder en diner og møder selvfølgelig en sød fyr, og derfra begynder julestemningen for alvor at sprede sig. Sjovt nok var jeg faktisk mindst glad for John Greens historie (JA, JEG UNDSKYLDER, JOHN GREEN-FANS!) Den manglede ligesom bare noget eller ja, den virkede faktisk overflødig. MEN det er nok den gamle historie, at jeg ikke er den allerstørste fan af skrivestilen.

Det er naturligvis svært at anmelde en roman som denne, da den omhandler tre forskellige historier. Der er selvfølgelig ikke plads til at skrive alt om alle fortællingerne. Desuden vil jeg heller ikke afsløre det hele, for jeg elskede at have muligheden for at lade snefnuggene falde og lade historierne fortælle sig selv. Det var en dejlig gimmick, at de tre historier på en måde kunne flettes sammen og man kunne finde sammenhænge.

Det er en skøn juleroman, hvor der er masser af håb, kærlighed, forelskelse og teenagehormoner, som farer rundt og blandet sig med de faldende snefnug. Man får en rigtig feel-good-følelse i kroppen og man glæder sig endnu mere til jul, når man læser disse fortællinger. Det kan være denne roman bliver en del af mine juletraditioner. Hvem ved? Glædelig jul!

Leave a comment